Talian Nur saluran tangani krisis sosial
2010/08/20
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
KUALA LUMPUR: Perkhidmatan Talian Nur 15999 yang menggantikan talian bebas tol Teledera 1-800-88-3040 sejak awal tahun ini dilihat sebagai saluran utama pusat maklumat dan aduan bagi menangani krisis masyarakat.
Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, berkata talian berkenaan beroperasi selama 24 jam sehari, malah boleh diakses pelanggan melalui talian tetap, telefon bimbit dan telefon awam.
“Talian Nur turut menyediakan perkhidmatan aduan mengenai isu kebajikan, penderaan, perlindungan, kaunseling, masalah remaja dan pembuangan bayi yang semakin meningkat kebelakangan ini.
“Melalui talian ini, kita berharap dapat memberi bimbingan bagi menyelesaikan masalah pengadu,” katanya dalam kenyataan media, semalam.
No comments:
Post a Comment